Grafikerlik veya Teknik Tasarım Kursu
Kayseride teknik tasarım kursu alabileceğiniz en iyi adrestesiniz.
Teknik Resim olarak da bilinen Kursumuz siz değerli öğrencilerimize pratik bilgilerle ve püf noktalarıyla doğru bilgiye en kısa yoldan ulaşmanızı sağlayacaktır.
MEB'de Teknoloji Tasarım Kursu
Uygulama Esasları olarak MEB'de Şu şekilde yer almaktadır:
TEKNOLOJİ VE TASARIM KURSLARININ UYGULAMA ESASLARI
1-Teknoloji ve TasarımKursları ilgi (a) yönetmelik kapsamında mahalli olarak il merkezlerinde veya gerekli görüldüğünde ilçe merkezlerinde düzenlenecektir.2-Daha önce 90 Saatlik Teknoloji ve Tasarım Kursuna katılanlar bu kurslardan muaf olacaklardır.Daha az süreli olan kurslar için muafiyet ve tamamlama uygulanmayacaktır.
3-Kursiyerlere gerekli duyurular görev yaptıkları il milli eğitim müdürlükleri tarafından yapılacaktır.
4-Kursiyerlerin konaklama ve sosyal ihtiyaçlarının karşılanmasına yönelik hazırlıklar ve planlama eğitimin yapıldığı il milli eğitim müdürlüklerince yapılacaktır.
5-EK-4 ve EK-6’da belirtilen katılımcı listelerine herhangi bir eklenti yapılmayacak, görev yerleri değişen katılımcılar için yeni görev adresleri esas alınacaktır.Belirtilen çerçevede ataması yapılıp listede ismi olmayanöğretmenleriçin Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü ile koordine yapılacaktır.
6-a)Faaliyetin açılabilmesi için en az 5katılımcının olması gerekecektir.b)Katılımcılar yolluk-yevmiye talebinde bulunmamayı yazılı taahhüt etmeleri durumunda eğitimin yapılacağı bir başka ilde de eğitime katılabileceklerdir.c)Söz konusu organize il milli eğitim müdürlüklerince karşılıklı yazışma ile yapılacak, ancak kurs açılacak ildeki katılımcı sayısı 5’inaltına düşürülmeyecektir.d)Katılımcıların tamamı başka bir ilde kursa katılmayı talep ettiğinde ve katılımcıların kabulü iller arası karşılıklı mutabakatla kesinleştiğinde,o ilde katılımcı sayısı sıfırlandığındanil bazında kurs açılmayacaktır.Bu durum Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğüne bildirilecektir.e)Katılımcılar için gerekli izin işlemleri katılımcıların görevli oldukları valiliklerce yapılacaktır.
7-Eğitim görevlileri öncelikle alanında üniversite akademik personeli, lisansüstü eğitim görenlerden ve/veya alan uzmanlarından seçilecektir.
8-Kursiyer sayısının yetersiz olması nedeniyle görevli olduğu ilde kurs açılmayan katılımcılar ilgili milli eğitim müdürlüklerinin mutabakatıile (kurs yapılan) istedikleri ilde eğitime katılabileceklerdir.
9-EK-2 Eğitim Programındaki uygulamalı dersler de dikkate alınarakalt yapısı buna uygun eğitim merkezleri belirlenecektir.
10-Sınıf mevcutları yaklaşık 30’ar kişilik gruplar halinde belirlenecektir.11-Kursa katılıp başarısız olan katılımcılar içinilgi (a) yönetmeliğin 36. maddesi uygulanacaktır
Etkinliğin Amaçları
1.Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programının temel ilkeleri ve vizyonunu bilir.
2.Teknoloji, tasarım, hayal gücü, yaratıcılık kavramlarının önemini bilir.
3.Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programının yapısını kavrar.
4.Teknoloji ve Tasarım dersinin genel eğitimdeki yeri ve diğer disiplinlerle ilişkisini bilir.
5.Teknoloji ve Tasarım dersinin uygulama esaslarını bilir.
6.Tasarım süreçlerini bilir.
7.Düzen kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
8.Kurgu kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
9.Yapım kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
10.Tasarım ve buluş hikâyelerini, bilim insanlarının hayatlarından kesitleri ve yaratıcı düşünceyi geliştiren yöntem ve teknikleri kullanır.
11.Öğrenci Etkinliklerini sergiler ve Bilim Şenliklerine katılımı sağlar.
12.Patent başvurusu hazırlamayı bilir.
13.Faydalı model başvurusu hazırlamayı bilir.
14.İnovasyon çeşitlerini uygular.
15.Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini bilir tasarımlarda kullanır.
16.Geri dönüşüm önemini bilir tasarımlarda kullanır.
2.Teknoloji, tasarım, hayal gücü, yaratıcılık kavramlarının önemini bilir.
3.Teknoloji ve Tasarım dersi öğretim programının yapısını kavrar.
4.Teknoloji ve Tasarım dersinin genel eğitimdeki yeri ve diğer disiplinlerle ilişkisini bilir.
5.Teknoloji ve Tasarım dersinin uygulama esaslarını bilir.
6.Tasarım süreçlerini bilir.
7.Düzen kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
8.Kurgu kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
9.Yapım kuşağının temel anlayışı ve yapısını, odak noktalarını bilir sınıf içi uygulamaları yapar.
10.Tasarım ve buluş hikâyelerini, bilim insanlarının hayatlarından kesitleri ve yaratıcı düşünceyi geliştiren yöntem ve teknikleri kullanır.
11.Öğrenci Etkinliklerini sergiler ve Bilim Şenliklerine katılımı sağlar.
12.Patent başvurusu hazırlamayı bilir.
13.Faydalı model başvurusu hazırlamayı bilir.
14.İnovasyon çeşitlerini uygular.
15.Yenilenebilir enerji kaynaklarının önemini bilir tasarımlarda kullanır.
16.Geri dönüşüm önemini bilir tasarımlarda kullanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder